Rubrika: ZAČÁTEČNÍCI

  Anonymní zpověď - jak jsem nabral

Trénoval jsem tvrdě, ale nenabíral. Rozhodl jsem se proto udělat něco, co ovlivnilo v krátké době můj svalový růst a začal jsem konečně přibírat. Dnes již vážím 95 kilo čisté hmoty!

Zpověď dnes již 25ti letého borce, který nemohl po třech letech tréninku vůbec přibrat. Text je lehce upraven redakcí, doplněný odkazy tak, aby tento text byl pro čtenáře s podobným problémem co nejvyšším přínosem.

Když Marek začínal cvičit vážil 63kg na 185cm. Po roce zavedení nové nabírací metody, Marek přibral 10 kilo čisté svalové hmoty a dál roste. Dnes váží od doby zavedení své úžasné metody již 95 kilo čisté svalové hmoty. Jen je škoda, že nemůžeme zveřejnit fotky anonymního pisatele „Marka“, protože si to nepřeje.

Markův příběh ...

Tři roky jsem tvrdě trénoval, nevynechával jsem žádné tréninky, nevyhýbal jsem se ani dřepům. Prostě nebylo nic, co bych tréninku nedal. Cvičil jsem 4x v týdnu, tréninkem 2 + 1 s maximálním nasazením a vždy jsem se po tréninku snažil kvalitně odpočívat. Chodil jsem do školy a tak sem měl celkem dostatek času pro trénink i následný odpočinek.

Stravoval jsem se, tak jak mi radili známí z naší posilovny, na kterých byli vidět dobré výsledky. Dal jsem na ně a jedl jsem tak jak mi radili. Z bílkovin každý den maso, vejce, tvaroh a nějaký sýry. Ze sacharidů jsem vybíral převážně těstoviny a ovesné vločky. Jedl jsem furt a pořád a stále dokola.

Tři roky snažení mi nepřineslo nic jiného než jen 2 kila, který stejně nebyli nikde vidět! Od samého začátku jsem byl ten nejhubenější v posilovně a to i nadále platilo. Zvedal jsem ty nejlehčí činky a zátěže.

„ Po roce cvičení jsem sice získal nějakou tu sílu, ale nebyla to žádná sláva. “

Naprostý začátečníci měli větší sílu než já po roce cvičení, a rychle během několika měsíců sílili, aniž by přistupovali k tréninku tak pečlivě jako já a dodržovali pevný řád v jídelníčku. Prostě všichni kolem mě snad nezaslouženě sílili a rostli a já stále nic.

Neúnavně jsem hledal co dělám špatně, jenže jsem nedělal nic co by nasvědčovalo mému neúspěchu. Ostatní, kteří nabírali rychleji než já po několika měsících často přestali cvičit a jenom občas se ukázali u nás v posilovně. Třetím rokem usilovného snažení jsem narazil na člověka, který mi pomohl a já začal pomalu, ale jistě sílit a přibírat svalovou hmotu.

Jednoho dne se u nás ve fitku objevil hranatej chlápech s obrovskýma bicákama. Byl vysekanej jako před nějakou soutěží a přitom byl v objemu. Viděl jsem ho u nás ve fitku poprvé a nenapadlo mě nic jiného, než se zeptat, jak nabral takový hmoty? Řekl mi, že to chce spoustu času a výdrže. Bylo na něm vidět, že mu musí mít už něco přes 30 let, takže víc jak deset let tréninku měl za sebou a věděl co říká.

Chodil k nám do fitka několik měsíců skoro denně, kdy jsme se pravidelně vídali a občas něco mezi sebou prohodili, aby řeč nestála. Pozoroval jsem ho při tréninku a snažil jsem se ho trochu kopírovat a snad i napodobit, něco se přiučit a začít konečně růst.

Takhle jsme se vídali snad 3 měsíce a jednou, když jsem přišel do fitka cvičit, potkali jsme se v šatně a to byl pro mě zásadní zlom. Tenhle borec mi podal pomocnou ruku a nabýdl mi svoji pomoc, protože si všiml, že se snažím tvrdě trénovat a nevynechám žádný trénink. To je důvod proč mi asi chtěl pomoci. Nebo možná proto, že se nemohl dívat na to jak sem hubenej.

Zeptal se mě jestli jsem ochoten udělat všechno co mi řekne? Bez váhání jsem řekl, že jo! Aniž bych věděl co mě vlastně čeká.

Čekal jsem nějaký kouzlo nebo nějakou fintu nabírání. V postatě to ale bylo snadné a logické. Později jsem si vyčítal, že jsem na to nepřišel sám a mnohem dřív.

Poradil mi dvě zásadní věci, které rozhodli o mém svalovém růstu

První trik byl ve zkrácení tréninku a začít cvičit pouze 3x v týdnu. Zdálo se mi to dost divný, myslel jsem, že nestihnu dobře zatížit všechny svaly a že nebudu moc růst. Nic jsem však nenamítal, byl jsem ochoten zkusit už všechno. Doteď jsem cvičil 4x v týdnu cca 60 minut. Teď můj trénink trval maximálně 45 minut, aby neztrácel zbytečně energii, kterou potřebuju k růstu.

Druhou zásadní věcí bylo navýšení všech živin. Přišlo mi to nereálné, protože už teď jsem jedl na maximum. Nebyl jsem schopen dostat do sebe víc jídla během dne. Vtip byl však v navýšení především sacharidů a to na úplný maximum.

Jak sem do sebe dostal ještě víc sacharidů byl to pro mě zásadní rozdíl oproti mému stravování. Prostě jsem všechno začal mixovat a pít s vodou. Pytlík piškotů (ten největší) sem rozmixoval ve vodě a vypil. Tím jsem získal více času na trávení.

Nemusel 15 - 20 minut sedět a piškoty jíst. Stačily 3 - 4 minuty, abych celý pytlík piškotů vypil, a tak to bylo skoro se vším. Pytlík rýže do mixéru a vypít a to několikrát denně. Prostě vše co šlo jsem mixoval s vodou a vypil. Tím jsem navýšil příjem sacharidů úplně na maximum, nevím kolik to bylo gramů sacharidů za den, ale bylo toho strašně moc.

Ke snídani jsem vypil rozmixovaný ovesný vločky dochucený sladkým proteinem a kouskem banánu. Byl jsem tak schopný vypít 500g ovesnejch vloček za pár minut.

Ranní drink z ovesných vloček
Snídaní k svalovému růstu

Pil jsem jídlo snad po litrech. Takže jsem přijal dost jídla (někdy až moc) a litry vody. Příjem bílkovin jsem nijak nenavyšoval. Držel jsem je slabě pod 2grami na den X moje váha.

„ Dnes už vím, že když chce člověk nabrat a nejde to,
musí navýšit drasticky příjem sacharidů. “

Mixování jídla se mi osvědčilo. Během 3 měsíců jsem nabral 5 kilo a to čistý hmoty. Pořád jsem se nafukoval a rostl. V dalších měsících moje nabírání bylo pomalejší, ale rostu do dnes. Začínal jsem na 63 kg na 185 cm a po mixovaném jídle jsem přibral za rok 10 kilo. Někdo může říct, že deset kilo nabere za kratší dobu, ale já nabral dost čistě a pořád čistě nabírám.

Zkuste třeba jako já ubrat na tréninku a navýšit sacharidy na maximum a zaručuji, že porostete. Našel jsem to co na mě zabírá. Jiná cesta podle mě pro těžko nabírající lidi prostě není! Jestli můj příběh někomu pomůže budu rád, taky jsem totiž potřeboval pomoci od někoho druhého.

Redakce děkuje za příspěvek čtenáři Markovi, který byl ochoten nechat zveřejnit svůj příběh, který nám zaslal. A děkujeme, že přispěl svoji zkušeností a třeba tento postup někomu dobře pomůže!

Začátečníkům, kteří mají také problém nabrat by mohli pomoci následující články:

Co jíst nabírání svalové hmoty
První jídlo po tréninku, bílkoviny nebo sacharidy
Kolik bílkovin pro růst vašich svalů?

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.