Rubrika: ŽENY

  Otázky a odpovědi pro ženy

Nejčastější dotazy, které si především kladou ženy v začátcích pravidelného cvičení, ale i ty, které návštěvu fitka přijmuli již jako svojí nezbytnou součást fyzické péče o své tělo.

DOTAZ

Chodím na aerobik a kamarádka mi říkala, že je dobré kombinovat aerobik s posilovnou, že prý budu více hubnout?

ODPOVĚĎ

Jestliže chcete mít pěknou štíhlou a zároveň pevnou postavu, musíte spojit aerobní trénink - například aerobik, běh, rotoped atd. s posilovacím tréninkem. Aerobní trénink vám pomůže hubnout, ale nezpevní vám vaši postavu.

Proto choďte 2 - 3x v týdnu do posilovny, kde budete tvarovat a zpevňovat svoji postavu. Je nutné si rozvrhnout jaký trénink v určitém dni budete provádět. Tzn. v jednom dni není vhodné jít do posilovny a poté jít na hodinu aerobiku. Aerobní trénink a posilovací trénink mějte vždy v samostatném dni. S tím, že si také musíte najít den bez tréninku, kdy bude vaše tělo regenerovat.

DOTAZ

Chci začít chodit do fitnesscentra, ale bojím se, že mi narostou velké svaly. Jak bych měla cvičit?

ODPOVĚĎ

Obava před velkými svaly je zbytečná. Ženy mají desetkrát méně testosteronu než muži, takže se velkých svalů nebojte. I po dlouhodobém posilování vám svaly neporostou. Ženy si v posilovně pouze zpevní postavu. Co se týče váhy a opakování. Váhy používejte lehké až středně těžké. Opakování by se měla pohybovat v rozmezí 10 – 15.

DOTAZ

Chtěla bych zpevnit hlavně problémové partie, jaké cviky jsou nejlepší?

ODPOVĚĎ

Pro spodní část těla jsou nejlepší cviky s činkami. Ne tedy cviky na strojích, jak je u žen často k vidění. Cvičením na speciálních strojích určených pro ženy nedosáhnete takových razantních výsledků jako s klasickými činkami. Základním cvikem pro stehna a zadeček musí být dřepy. Ženy často dřepy do svého tréninku nohou a hýždí nezařazují, což je základní chyba.

Fitness závodnice na dřepy nedají dopustit. Pokud by jste si měli vybrat nejlepší a nejúčinnější cvik na zadeček a stehna, určitě si vyberte dřepy. Do svého tréninku dále zařazujte výpady, výstupy na lavičku, mrtvé tahy s nataženými nohami, zakopávání a předkopávání.

DOTAZ

Po druhém porodu a kojení se mi zvětšily prsa a bohužel díky přitažlivosti zemské klesly dolů. Četla jsem, že jediným řešením je plastická operace, protože nataženou kůži nejde změnit cvičením. Můžete mi prosím poradit?

ODPOVĚĎ

Díky posilovacímu cvičení a kvalitní výživě můžete tvarovat svoje tělo - tedy svaly. Prsní žlázy jsou obaleny tukem, tuk můžete pálit, ale nemůžete ho tvarovat. Takže ani vaše prsa nevytvarujete a nezpevníte je cvičením. Řada žen procvičuje prsní svalstvo s úmyslem zpevnit si ňadra. Tohoto efektu se nedočkají. Tímto způsobem tréninku se vám podaří mezi prsními svaly vypracovat drážku, která působí v dekoltu přitažlivým dojmem pro muže. Samotná ňadra bohužel, ale nezpevníte.

DOTAZ

Mohou ženy cvičit stejné cviky jako muži, například mrtvé tahy?

ODPOVĚĎ

Když se mrtvé tahy cvičí se správnou technikou, nevidím důvod proč by ženy nemohli mrtvé tahy do svého tréninku zařazovat. Obecný rozdíl mezi cviky, které používají muži a ženy není. Spíše jde o použití vah a počty opakování.

DOTAZ

Jak mám procvičit břicho, každý říká něco jiného. Jsou lepší stroje nebo cviky s vlastní váhou?

ODPOVĚĎ

Břicho patří do svalové skupiny se zvláštním režimem. Je tedy zapotřebí také tak i k břišním svalům přistupovat. Tak jako každá svalová skupina i břicho se dá přetrénovat, proto nemůžete břišní svaly zatěžovat každý den.

Pokud budete cvičit břicho na strojích se zátěží, zapojí se do práce bedrokyčlostehenní sval, který je synergistou svalu břišního. Zapojení tohoto svalu při tréninku břicha budete cítit v oblasti třísel při provádění cviků se zátěží. Jakmile se tedy do práce bude aktivovat bedrokyčlostehenní sval, postupem času se toto cvičení projeví bederní lordózou.

Pokud cvičíte již delší dobu, nebo to plánujete, měli by jste více využívat cviky s vlastní váhou, které výborně procvičí břišní stěnu.

Pro ženy je určen tento speciální proteino-sacharidový přípravek FIT LADY

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.