Rubrika: ŽENY

  Proč je dobré začít cvičit?

Pro člověka s kladným vztahem ke sportu je přirozené pravidelně sportovat. Někdo nemá ke sportu příliš blízko, tak se mu vyhýbá. Sport je přirozený pohyb, který člověka fyzicky i duševně uzdravuje.

Necvičící populace potřebuje důvody a motivaci k rozhodnutí proč začít cvičit. Technický pokrok člověka přináší menší nároky na fyzickou aktivitu.

Na položenou otázku proč cvičit asi každého napadne, že důvodem je nadváha a zdraví.

Ano, nadváha je nemocí moderního světa. I v České republice rapidně narůstá procento obézních lidí. Čísla začínají být velice alarmující a stav se neustále zhoršuje.

Samotná obezita lidi často trápí z estetických důvodu, ale větším strašákem by mělo být spíše zdravotní riziko, které roste s rostoucí nadváhou. Obezita také postihuje stále mladší populaci.

Nadváha může začínat již u narozených dětí, u dětí s vysokou porodní váhou. Manželský pár s nadváhou má 80% šanci, že bude mít obézní děti již od narození. Někteří rodiče ve své hlouposti mají radost jak jejich novorozenec rychle přibírá na váze.

Porodní váha a váha rostoucího dítěte má však své normy. Tak jako váha dospělých má svá pravidla.

Nadváha může být a měla by být důvodem proč začít cvičit. Můžeme se setkat i s opačným pólem jako je hubenost. Lidé s nadváhou mohou závidět štíhlost ostatním štíhlým jedinců. Mohlo by se zdát, že štíhlý lidé musí být spokojení se svojí postavou. Není tomu tak vždy. Přirozená štíhlost, či hubenost není nebezpečná tak jako nadváha.

Hubení lidé mají spíše problémy psychické, především ve věku dospívání. Zde je řešením fitness, konkrétně posilovací trénink společně s úpravou jídelníčku, kdy lze přibrat svalovou hmotu. Kulturistika – posilování, jako jediný sport pomůže ženám i mužům přibrat kvalitní svalovou hmotu. (Ženy nemusí mít strach z nekontrolovatelného nárůstu svalové hmoty).

Ideální postavu nemá každý, ale i tací s ideální postavou se najdou. Jsou muži a ženy, kteří nemusí pro své tělo dělat nic a vypadají vždy skvěle. Jestliže máte od přírody takové štěstí, nesmíte zapomínat ani vy na sportovní aktivitu.

Pokud nebudete naplňovat volný čas sportovní aktivitou, zjistíte, že vaše fyzická kondice neúprosně klesá a přestáváte být pánem nad svým tělem. S tím souvisí i zdravotní rizika. Jakmile nezatěžujete svalové skupiny, svaly začnou ochabovat a zkracovat se, což se časem projeví například bolestmi zad, bolestmi za krkem, bolestmi hlavy atd.

Z výše popsaného vyplívá, že sportovní aktivitu nesmí opomínat vůbec nikdo. Lidské tělo je zrozené k pohybu a na pohybu je závislé, tak jako na tom, co jíme. Nedostatek pohybu se vždy dříve či později někde projeví, ať už to je estetické či zdravotní hledisko.

Proč právě fitness?

Pojem fitness je velice obsáhlý pojem, který pochází z angličtiny. Pod slovem fitness si můžete představit řadu sportovních aktivit jako je běh, aerobic, plavání, jízda na kole atd. U nás se slovo fitness více stahuje k aktivitám, které se provádí ve velkých Fitnesscentrech, ve kterých můžete nalézt aerobik, spining, strečinková cvičení, posilovnu a další služby.

„ Posilovna je nejvhodnějším sportem pro nápravu a udržení kvalitního zdravotního stavu. “

Nesmíte posilovnu chápat pouze jako prostor určený pro budování velkých svalových objemů. Samozřejmě se v posilovně můžete setkat s kulturisty, kteří zde bývají v drtivé menšině.

Kulturistika je velice specifický sport, který na kvalitní úrovni provozuje opravdu málo lidí ve srovnání třeba s některými míčovými sporty. Nároky na budování velkých svalových objemů jsou vysoké a málo kdo je schopen věnovat mimořádně vysoké úsilí jednomu sportu soustavně několik let.

Posilovna je určena pro všechny dospělé bez ohledu na věk, pohlaví a sportovní zdatnost. Jak již jsem výše psal, posilovna není pouze pro kulturisty, ale především pro lidi, kteří bojují s nadváhou či se sníženou sportovní aktivitou.

Pozitiva posilovny

Když potřebujete zhubnout, posilovna je nejlepším prostředkem jak lze zredukovat svojí nadváhu. Většina lidí se domnívá, že v posilovně se budují svaly.

Je to pravda, ale pokud potřebujete zhubnout, musíte mít dostatek pohybu a spálenou tukovou hmotu nahradit a zpevnit svalovou hmotou.

Posilovna není jediným řešením jak zhubnout, ale nejlepším. Jelikož zkombinujete aerobní cvičení s posilovacím tréninkem, což znamená, že například procvičíte určitou část těla pomocí činek a strojů (zpevňujete a tvarujete tělo) a následně se po posilovacím tréninku věnujete například jízdě na rotopedu (spalujete tuky).

Spalování tuků, tvarování a zpevňování těla vám nezaručí nic jiného než posilovna. Při aerobiku či běhu v přírodě budete hubnout, ale nezpevníte a nevytvarujete si problémové partie. Kombinace posilovny a aerobiku může být také vhodná. Vždy je však zapotřebí dodržovat určitá pravidla, která jsou základem vašeho úspěchu.

Jestliže si chcete udržovat tělesnou zdatnost, dobře vám k tomu poslouží opět posilovna. I v pokročilém věku můžete navštěvovat posilovnu. Ochablému svalstvu budete věnovat dostatečnou pozornost v posilovací části Fitnescentra, kde naleznete řadu strojů a činek.

„ V aerobní zóně posilovny uděláte něco i pro
kardiovaskulární systém. “

Tedy jinými slovy, zvýší se vaše svalová síla, což ocení jistě muži. Zpevníte a zformujete postavu, což ocení především ženy a až budete vycházet do nějakých schodů, již se nezadýcháte, protože budete pravidelně provádět kardiovaskulární trénink na rotopedech, běhátkách, steperech atd. Vaše pohybové vlastnosti vylepšíte strečinkem před a po tréninku.

Posilovna může sloužit i jako doplňkový sport k ostatním sportům, kterým se věnujete. Někteří sportovci jako například hokejisté využívají posilovnu k vylepšení fyzické zdatnosti v letní hokejové přestávce.

Pokud se věnujete jednostrannému sportu, správnými cviky můžete kompenzovat zaostalost ostatních svalových skupin, které nezapojujete tolik do práce. Například jednostranné pohyby jako jsou různé hody přetěžují jednu část těla, což se časem projeví jako zdravotní komplikace.

V posilovně se dají výborně provádět i rehabilitační cvičení, pro širokou škálu zařízení a především pro možnost cvičit s vlastním trenérem. Posilovnu můžete brát jako plnohodnotný sport, který rozvíjí tělo i ducha.

Pro ženy je určen tento speciální proteino-sacharidový přípravek FIT LADY

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.