Rubrika: ŽENY

  Sedmero prohřešků vůči vaší stravě

Potřebujete zhubnout a nevíte jak začít? Přečtěte si sestavené sedmero vybraných bodů a vyvarujte se základním chybám ve vašem jídelníčku.

1. Nepřejídejte se

Vyšší dávky jídla zkonzumované najednou, ale i nepravidelnost v jídle zatěžují zbytečně váš zažívací trakt. Denní přísun živin je nejlepší si rozdělit do pěti menších porcí a v pravidelných intervalech je v klidu sníst, v rozmezí 2 – 3 hodin.

Alespoň dvě denní dávky jídla by se měli skládat z ovoce a zeleniny. Obsahují totiž potřebnou vlákninu, vitamíny a minerály.

2. Nehladovte!

Jezte pravidelně, menší porce. Bulimie a anorexie jsou závažná onemocnění, která mohou nastartovat další závažné komplikace. Zásadně nechoďte nakupovat hladový a nenakupujte do zásoby.

Udělejte si z každého jídla malý obřad. Servírujte si pokrm na malý dezertní talířek (vejde se tam menší porce), nazdobte si talíř a ke každému jídlu si dopřejte zeleninu.

3. Kontrolujte denní příjem živin

Čas a spěch nás nutí k nepravidelnému stravování. Večer máte pocit, že jste celý den vlastně nic nejedli, a tak si dopřejete bohatou večeři. Plný žaludek kvalitnímu spánku rozhodně neprospěje. Krev se vám při trávení večeře nahromadí v okolí trávicí soustavy a tělo nemá klid ke spánku, takže máte problém usnout a ráno jste jak polámaní.

4. Pozor na tuky

Nadbytek živočišných tuků (sádlo, tlusté maso) vede často ke vzniku aterosklerózy (tzn. ucpávání cév). Z živočišních tuků jsou nejdůležitější tuky mořských ryb a máslo jako zdroj vitamínu A a D. Používejte tuky rostlinné, nejlépe v podobě zálivky na čerstvý zeleninový salát.

Tuky však z jídelníčku úplně vynechat nelze (bylo by to nerozumné). Bez tuků by jste do organizmu nevstřebali například betakaroten a další různé neméně důležité vitamíny.

5. Vyhněte se „zaručeným dietám“

Existuje mnoho různých diet, mnohé z nich krátkodobě fungují, ale hned po ukončení těchto diet má vaše snížená tělesná váha tendenci se znovu vracet na původní hodnotu a mnohdy přiberete ještě víc. Rychlý efekt nemá dlouhého trvání. Strava musí být rozmanitá a svým složením také vyvážená.

6. Nezahánějte stres jídlem

Jestliže jste si zvykli zahánět stres sladkostmi, jídlem nebo dokonce snad alkoholem. Dostanete se do ohromných potíží. Stres jídlem nezaženete. Bojujte proti stresu pohybem. Při cvičení se odreagujete, zapomenete na problémy a všechny starosti. Psychicky si odpočinete od vašich problémů.

7. Pozor na slazené nápoje

Zkontrolujte si obsah cukru v nápojích, které konzumujete během dne. Ani limonády označené „light“ nejsou úplně bez kalorií. Džusy doporučuji pít pouze zředěné vodou. Nápoje obsahující alkohol navíc podporují ukládání tuků a snižují vůli dodržet stravovací předsevzetí.

Denně je za potřebí vypít minimálně 2,5 litru tekutin, při sportovních aktivitách toto množství stoupá. Nejlepší je pro štíhlou linii čistá voda (pramenitá) s obsahem minerálních látek a s nízkým obsahem solí.

Pro ženy je určen tento speciální proteino-sacharidový přípravek FIT LADY

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.