Rubrika: ŽENY

  Ženy a doplňky výživy

Chtěla bych zeštíhlit a nabrat nějakou svalovou hmotu a nevím jestli jsou pro mě doplňky výživy vhodné nebo ženám škodí?

Ženy mají obecně zábrany používat sportovní výživu. Nemají většinou požadavek na růst svalové hmoty, pouze se chtějí udržovat v kondici a tak se domnívají, že jim sportovní výživa není určená.

Pro ženu, která se snaží zredukovat velký podíl tuků či se snaží nabrat svalovou hmotu je sportovní výživa velmi důležitá, stejně jako u mužů. Při budování svalové hmoty ženy, není mezi jídelníčkem a tréninkem ženy a mužem podstatný rozdíl, spíše vůbec žádný.

Co se týče tréninku, musíte začít podle objemového tréninku (typ tréninku dle vaší tréninkové vyspělosti), série a počty opakování pro vás budou platit stejně jako u mužů. Rozdíl mezi objemovým tréninkem pro muže a pro ženy nemá žádné odlišnosti. Ženy, které nezačnou cvičit podle takového tréninku a budou se těžkým cvikům vyhýbat, nemohou nabrat svalovou hmotu.

Při nabírání svalové hmoty, je jasné, že růst svalů je omezen genetikou. To platí pro ženy i pro muže. Muži mají 10x více testosteronu v těle oproti ženám, který je za růst svalů odpovědný, takže když se mluví o nárůstu svalové hmoty u žen, jde spíše o zpevnění těla.

Po několika letech tréninku si můžete vybudovat kvalitní postavu, která na vás bude poutat pozornost okolí. Jestli naberete větší podíl svalové hmoty záleží také na vašich dispozicích. Většina žen nemá dispozice k většímu nabrání svalové hmoty.

Doplňky výživy hrají v každém sportu velkou úlohu. V kolektivních a vytrvalostních sportech jsou doplňky výživy často podceňovány a není o ně zájem. To vše je z důvodů neznalosti, protože se celkově většina sportovců nezajímá o samotnou výživu, natož o doplňky výživy.

V kulturistice je výživa až z 80% základem úspěchu, takže hledanost informací o výživě je vysoká. Sportovní výživa nabízí další nezbytný příjem živin, které potřebujete ve vysokých dávkách, aby jste mohli budovat svalovou hmotu či zdravě hubnout.

Sportovní výživa dokáže z části nahradit některá jídla během dne či nevýživná jídla doplnit svým obsahem. A to je velice podstatné! Málo kdo má čas jíst každé dvě hodiny. V těchto situacích se sportovní výživa stává nepostradatelným společníkem.

Používání sportovní výživy se nesmí zvrhnout k vaší pohodlnosti, užívat ji jako hlavní zdroj živin. Hlavním zdroje živin pro tělo bude vždy pevná strava.

Další velkou výhodou, kterou vám sportovní výživa nabízí jsou různé simulanty, které napomáhají v rychlejšímu nárůstu svalové hmoty. Nesmíte se bát, že by tyto produkty mohli nějak ohrozit v budoucnosti vaše zdraví.

Látky obsažené v těchto přípravcích jsou zdraví naprosto neškodné. Vždy se jedná o látky, které jsou získány z nějaké konkrétní suroviny (potraviny) a ve výrobku jsou účinné látky z této potraviny nahromaděny v takovém množství, které by jste nemohli normálně z pevné stravy přijmout.

Například aminokyseliny jsou získávány a chemicky speciálně upraveny a spočítány v takovém množství, které vám optimálně dokáže doplnit konkrétní množství aminokyselin, které tělo potřebuje po tréninku či během dne.

Ženy se často z neznalosti dívají na sportovní výživu jako na produkty podobné zakázaným látkám. To by bylo však velmi nešťastné, protože sportovní výživa je naprosto legální a pro sportovce nezbytná.

Tak jako se dnes například různé potraviny zpracovávají díky chemickému poznaní, tak i sportovní výživa má své místo v dnešní výživě sportovce. Před několika desítky lety nebylo možné vyrábět tak široký výběr různých potravin natož sportovní výživu.

Doplňky výživy neboli sportovní výživa je zkrátka převratem ve výživě. To však neznamená, že je vhodná pouze pro sportovce s převaho kulturistů. Naopak doplňková výživa je vhodná i pro děti, pro těhotné ženy a vlastně pro všechny lidi. Vždy se jedná o konkrétní výrobek a je nutné u něj posoudit vhodnost pro danou skupinu a její zaměření.

Například poptávka bílkovin u dětí a těhotných žen je nejvyšší, kolem 2g bílkovin na 1Kg tělesné hmotnosti. Přitom maximální doporučovaná zdraví neškodná dávka pro kulturisty je maximálně 1,7g bílkovin na 1Kg tělesné hmotnosti.

Z toho je patrné, že proteinové přípravky je ještě více nutné zařazovat do jídelníčku dětí a těhotných žen, než do jídelníčku kulturistů, kde poptávka po bílkovinách není tak vysoká jak se často nesmyslně uvádí. Uvedené hodnoty vychází ze zveřejněných údajů Světové zdravotnické organizace, která udává doporučení z oblasti výživy pro všechny kategorie lidí.

Z výše popsaného je jasné, že sportovní výživa je pro ženy, které se snaží přibrat svalovou hmotu nepostradatelná. Při nedostatku některých živin, které si tělo žádá díky sportovní zátěži si můžete i časem ublížit. V lepším případě se nebudete zlepšovat a dřív nebo později se cvičením nadobro skončíte.

Pro ženy je určen tento speciální proteino-sacharidový přípravek FIT LADY

 

 

 

2017 © Vseokulturistice.cz – Všechna práva vyhrazena.